בשנים האחרונות אנחנו עדים למגמה (די חיובית בסה"כ), של פרסום מגניב, שזוכה בפרסים, נראה מצוין, ונותן טון לתקופה שלמה, ע"ע נ-צ-ח של מסטיק מאסט, מזגני טור-נדו, בלי פאניקה יש בריטניקה, זלצמן זלצמן ועוד רבים וטובים.
עכשיו אין ספק לגבי כמה מצחיקה, מגניבה, נוגעת ללב הפרסומת, הלוואי עלי להיות חתום על חלקן,
אבל האם נמדדה האפקטיביות שלהן?
אין ספק פרסום קליט יעלה את מודעות צרכן הקצה למוצר שירות, אבל בין המודעות לגבי ההנעה לפעולה, מישהו עצר לבדוק את התועלת?
לאן אני הולך עם ההקדמה הזו?
אני כלקוח הרוצה לפרסם, אבחר משרד פרסום (גם) לפי יוקרה. כלומר, למשרד שזכה ביותר פרסים והוא "נחשב" יותר, יש סיכוי גדול יותר למשוך אליו מפרסמים. האם שיקולו של משרד הפרסום להתווכח עם הלקוח על הקריאייטיב ואופי הפרסום, להעלות פרסום שיזכה את המשרד בפרס נוסף, אפילו אם לעיתים זה על חשבון הלקוח?
קחו את משרד הפרסום ג.יפית לדוגמא. אי אפשר להגיד שפרסומותיה של גב' יפית ניחנים בקריאייטיב פורץ גבולות, מחוץ לקופסא ועוד סיסמאות מפוצצות. אבל הוא פועל. נ-קו-דה.
גם (ואולי בייחוד) אנשי הפרסום חוטאים בחטא ההיבריס, רוצים להפגין את הכישרון שלהם ולהתחרות במשרדי הפרסום האחרים.
אז לפני שאתם פונים למשרד זה או אחר ומתלהבים מהקמפיינים שהוא עשה , תבדקו מה ההתמחות של המשרד. הרבה פעמים משרד יהיה מצוין בפרסום גרילה אבל לא טלוויזיוני ולהפך.
הרבה פרסומות יעשו באזז בעולם הפרסום, יקצרו פרסים ויזכו בתחרויות, אבל התועלת שלהם תהיה בספק.
מצד שני, יש לנו לאחרונה אחלה פרסומות.